با 58٪ از بزرگسالان آمریکایی حداقل یک بار در هفته غذا می خورند ، صنعت رستوران همچنان به شکوفایی خود ادامه می دهد. با وجودی که روند ارائه خدمات غذائی آمده و می رود ، مسلم است که بسیاری از آمریکایی ها همچنان از خوردن غذاهایی که در خارج از خانه تهیه می شوند ، لذت خواهند برد. راه اندازی رستوران کار زیادی می کند ، اما با برنامه ریزی متخصص می توانید یک کار رستوران موفق را شروع کنید. در این مطلب به بررسی موضوع بسیار مهمی می پردازیم؛

راه اندازی رستوران یک شغل بسیار پردرآمد و البته فوق العاده سخت.

نحوه راه اندازی رستوران
افتتاح یک رستوران نیاز به دستکاری بسیاری از قسمتهای متحرک دارد و می تواند مانند یک کار دشوار باشد. اما این روش هنگامی که خراب شود ، یک شاهکار قابل کنترل تر است. اگر در مورد نحوه افتتاح رستوران کنجکاو هستید ، ما یک راهنمای 11 مرحله ای را برای حرکت به شما در طی مراحل ایجاد کرده ایم.

1. یک مفهوم و مارک رستوران را انتخاب کنید
رستوران با میزهای چوبی و چراغهای آویز قبل از روز افتتاح
هنگام راه اندازی رستوران ، داشتن مفهوم و مارک مشخصی مهم است. کانسپت رستوران شما شامل سبک سرویس رستوران شما ، غذاهایی که شما سرو می کنید و محیط رستوران شما است. این دست به دست با برند شما ، که هویت ، شخصیت و رسالت رستوران شما را تشکیل می دهد ، می رود. نام تجاری شما یک نیروی نامشهود در مفهوم رستوران شما است و مفهوم رستوران شما به نوعی مانند برند شما در عمل است.

بر اساس نام تجاری و مفهوم شما ، اتاق غذاخوری شما باید از یک فضای خاص نشات گرفته و با شما چه کسی ارتباط برقرار کند. این یک تجربه به یاد ماندنی و معنی دار را برای افرادی که مایل به بازگشت هستند ایجاد می کند. انتخاب یک مفهوم منحصر به فرد و کاربردی که یک جمعیتی خاص را هدف قرار دهد از مهمترین عوامل ایجاد مفهوم و برند شماست.

آیا شما یک مکان روشن و سریع اتفاقی هستید که با یک سیستم فروش تلفن همراه در کارهای هنری مدرن مجهز هستید؟ یا آیا شما یک رستوران مجلل مجلل با مجلل هستید که با گیاهان و گلهای روی دیوار آراسته شده اید؟ آیا شما یک نوار کم نور با لیست ویسکی قاتل و موسیقی جاز مکرر هستید؟ انرژی ، انتخاب کلمات و توجه کارکنان شما به رستوران شما نیز ارتباط می دهد.

2. موارد منو خود را تشکیل دهید
قبل از اینکه رستوران خود را باز کنید ، می خواهید چند ماده اصلی غذایی را که منوی شما در آن قرار خواهد گرفت ، تأسیس کنید. تصمیم گیری در مورد منوی شما هنگام فهمیدن وسایل مورد نیاز ، کارمندان موردعلاقه و جمعیتی که امیدوارید بکشید مهم است.

در این مرحله ، نیازی به طراحی منوی شما نیست و نیازی به تهیه دستورالعمل های شما نیست ، مگر اینکه کل مفهوم شما موارد خاصی را مانند مکان پیتزا مشخص کند. با این حال ، شما باید ایده کاملی در مورد کرایه ای که در غذای خود سرو می کنید ، داشته باشید. بعداً در مراحل باز کردن رستوران ، باید منوی خود را مهندسی کنید تا سود خود را افزایش دهید و به طور مداوم منوی خود را به روز کنید ، زیرا اطلاعاتی را بدست می آورید که کالاهای مواد غذایی به خوبی می فروشند و کدام ها نیست.

3. یک برنامه تجاری برای رستوران بنویسید
داشتن یک برنامه کاری کامل هنگام دستیابی به سرمایه گذاران و درخواست وام رستوران برای شروع رستوران خود ضروری است. همچنین به شما در توسعه استراتژی خود کمک می کند و امکان سنجی جزئیات رستوران خود را به دست می آورید. در زیر اجزای اصلی برنامه تجاری رستوران آورده شده است.

خلاصه اجرائی
نمای کلی شرکت و توضیحات
تحلیل بازار
پیشنهادات تجاری
مدیریت
استراتژی های بازاریابی و روابط عمومی
طرح مالی
4- تأمین بودجه
قلم روی نمودار نوار نارنجی پیش بینی مالی برای افتتاح یک رستوران
کل هزینه های راه اندازی مورد نیاز برای شروع رستوران و میزان لازم برای عملکرد رستوران خود را به صورت روزانه تخمین بزنید. سپس باید بودجه ایجاد کرده و سال آینده را پیش بینی کنید تا بدانید که برای ماندن در تجارت چقدر نیاز خواهید داشت.

پس از این ارزیابی کنید که چقدر پول در دسترس دارید تا به عنوان بودجه راه اندازی از آن استفاده کنید و تعیین کنید که چه مقدار بیشتری نیاز دارید. به یاد داشته باشید هزینه های هر مجوز موردنیاز خود را نیز درج کنید. برای تأمین بودجه برای تأمین هزینه های رستوران خود ، متقاضی دریافت وام رستوران شوید.

5- یک مکان را انتخاب کنید و یک فضای تجاری را اجاره کنید
هنگام انتخاب مکانی برای رستوران جدید خود ، ویژگی های زیر از مهمترین موارد زیر است:

قابلیت مشاهده و دسترسی. مکانی را انتخاب کنید که توسط افرادی که در حال رانندگی یا پیاده روی هستند ، دیده شود. همچنین باید به دنبال منطقه ای باشید که با پای پیاده یا در اتومبیل عابران زیادی مسافر شوند. علاوه بر این ، در نظر بگیرید که آیا پارکینگ و سهولت دسترسی با پیاده یا ماشین وجود دارد یا خیر.
اطلاعات جمعیتی اطمینان حاصل کنید که بازار هدف رستوران شما با جمعیتی منطقه مطابقت دارد.
هزینه کار و حداقل دستمزد. مهم است که اطمینان حاصل کنید که هزینه های کار یک منطقه به سود شما نمی رسد. همچنین می خواهید ایده ای را در مورد کارمندان براساس موقعیت مکانی داشته باشید.
رقابت منطقه. برخی از رقابت های اطراف می توانند به بازاریابی کمک کنند. اما عاقلانه است که مسافت کافی داشته باشید که بتوانید استخر جامعی از مشتریانی که به راحتی به مکان مشابه دیگری جذب نمی شوند ، تضمین کنید.

وقتی صحبت از انتخاب یک فضا می شود ، لیزینگ را توصیه می کنیم. این امکان را به شما می دهد انعطاف پذیری بیشتری در موردی که تصمیم دارید هنگام شروع کار ، مشاغل یا سایر مشاغل را تغییر داده و یا تغییر دهید.

6. مجوزها و مجوزها
برای افتتاح یک رستوران جدید ، باید مجوزها و مجوزهای فدرال ، ایالتی و محلی را کسب کنید. می توان در هنگام ثبت نام برای مجوزها و مجوزهای رستوران مشاوره حقوقی داشت تا اطمینان حاصل شود که هر مرحله لازم را انجام داده اید.

7. تهیه کننده تجهیزات و مواد غذایی را پیدا کنید
برای اطمینان از موفقیت رستوران باید یک منبع ثابت و مطمئن از تجهیزات و مواد تشکیل دهنده با قیمت مناسب ایجاد و نگهداری شود. یک عرضه کننده عمده فروشی رستوران مانند ما می تواند به شما کمک کند بسیاری از نیازهای خود را در یک مکان پیدا کنید. ما در تجهیزات رستوران با کیفیت بالا تخصص داریم و یک تیم خدمات مشتری تمام وقت داریم که در زمینه محصولات ما متخصص هستند.

اتاق ناهارخوری رستوران سازمان یافته با میز و صندلی برای روز افتتاح
8- یک چیدمان رستوران طراحی کنید
هنگام راه اندازی رستوران ، می خواهید به این فکر کنید که چگونه می توانید کل طرح خود را برای رسیدن به اهداف تعیین شده در فهرست و مضمون خود ترتیب دهید. هدف اصلی شما باید ایجاد یک جریان منظم از جلو خانه به عقب ، از میزبان پذیرنده تا راه برگشت به آشپزخانه باشد. پس از ایجاد طرح اولیه شما می توانید اتاق غذاخوری خود را طراحی و تزئین کنید.

9. استخدام کارکنان مناسب
یک قدم مهم در افتتاح یک رستوران استخدام کارمندان برای انجام کار رستوران شما هر روز است. قبل از استخدام کارمندان ، تمام نقش هایی را که باید در رستوران خاص شما پر شود ، در نظر بگیرید. این ممکن است شامل مدیریت و سرپرستان منابع انسانی ، خرید مواد غذایی و آشامیدنی ، تهیه و ذخیره محصولات ، تهیه غذا ، غذاهای غذایی ، نظافت مواد غذایی و ظرفشویی ، بازاریابی و فروش ، روابط عمومی ، حسابداری و حسابرسی و خدمات بار باشد.

برای کارکنان خانه و هم در خانه ، به دنبال کاندیداها با تجربه قبلی و توانایی عالی در انجام وظیفه های مختلف و کار سریع و کارآمد باشید. همه کارکنان باید با دیگران خوب کار کنند و بتوانند تحت فشار آرام باشند. به خصوص ، کارکنان جلوی خانه باید مهارتهای اجتماعی استثنایی را ابراز کنند.

سرآشپزهای رستوران که پشت میزهای غذا روی میز لبخند می زنند و آماده افتتاح رستوران هستند
اگرچه این لیست بسته به نیازهای منحصر به فرد تجارت رستوران شما متفاوت خواهد بود ، چند موقعیت اساسی وجود دارد که احتمالاً هنگام باز کردن رستوران خود باید آنها را پر کنید:

آشپز اجرایی
مدیر کل
سرآشپز
آشپزهای آماده
سرورها
متصدیان
میزبان
دونده ها و کارفرمایان مواد غذایی
ماشین ظرفشویی
10. رستوران خود را تبلیغ کنید
تبلیغات به دلایل مختلف بسیار مهم است. قبل از هر چیز ، مشتریان آینده نگر باید بتوانند اطلاعات اصلی در مورد رستوران شما پیدا کنند. ثانیا ، آنها باید در امتحان کردن غذای جدید شما احساس شور و شوق کنند. در زیر چند نکته برای ایجاد هیجان در اطراف رستوران خود آورده شده است:

از رسانه های اجتماعی استفاده کنید. حساب های فیس بوک ، توییتر و اینستاگرام را برای به اشتراک گذاشتن اخبار ، عکس ها و موارد کوتاه درباره رستوران خود ایجاد کنید. عکس ها و توضیحات باید مارک شما را به شما ارتباط دهند. عکس هایی از مواد غذایی یا مراحل پشت صحنه را برای در نظر گرفتن میهمانان احتمالی در نظر بگیرید. حتما از عکسهای باکیفیت استفاده کنید.
یک وب سایت جذاب بسازید. سایت شما باید به راحتی حرکت کند و طراحی باید نشانگر برند شما باشد. اطلاعات اصلی در مورد رستوران خود ، از جمله آدرس ، شماره تلفن ، ساعت ها و فهرست خود را درج کنید.
برای رستوران خود یک حساب Yelp ایجاد کنید. میهمانان بالقوه به راحتی می توانند رستوران شما را اگر در لیست Yelp قرار دارد ، پیدا کنند ، زیرا این فهرست برای مشاغل است. همچنین میهمانان می توانند بعد از بازدید نظرات خود را ترک کنند. از آنجایی که این وب سایت مشهور است ، پیوستن به Yelp باعث افزایش اقتدار شما نیز خواهد شد ، خصوصاً اگر از رتبه بالایی و بازخورد مثبت برخوردار باشید.
آگهی را در مقاله محلی قرار دهید. این به ایجاد آگاهی در مورد رستوران جدید شما کمک می کند. شما حتی می توانید یک مقاله برجسته را امتحان کنید و در مقاله ای به آن اشاره کنید.
از یک برنامه وفاداری موبایل استفاده کنید. می توانید رستوران خود را برای یک برنامه وفاداری به برنامه تلفن همراه ثبت نام کنید که به تعداد روز افزون مشتریانی که از تلفن های هوشمند استفاده می کنند جذاب باشد. از طریق این برنامه ، می توانید با پاداش دادن به آنها برای ادامه کار ، میهمانان را درگیر کنید.
یک لیست ایمیل ایجاد کنید. هنگام ارسال ایمیل های خلاقانه ای که با مارک شما ارتباط برقرار می کند ، استفاده از محتوای مناسب برای هر گروه از مشتری ضروری است. به عنوان مثال ارسال ویژه ناهارخوری برای مشتریان رزرو یا ارسال کوپن تحویل به مشتریان سفارش آنلاین هر دو ایده خوبی هستند.
تبلیغات را به میهمانان جدید ارائه دهید. نوشیدنی رایگان یا دسر کوچک را به میهمانان اول وقت هدیه دهید. مشتریان میهمان نوازی استثنایی شما را به خاطر خواهند آورد و بیشتر به شما توصیه می کنند رستوران شما را توصیه کنند و خودشان بازگردند.
میزبانی یک افتتاحیه بزرگ و سایر رویدادها را در نظر بگیرید. این می تواند بعد از باز شدن نرم یا در جای آن اتفاق بیفتد. شما می توانید رویدادهای دیگری را برای ایجاد وزوز مداوم در اطراف رستوران خود ، مانند طعم شراب ، موسیقی زنده ، کلاس های آشپزی یا منوهای ثابت با مضمون برگزار کنید.


مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها